Podcast

Podcasts zijn hot. Iedere smartphone-bezitter heeft ze binnen handbereik en zoals je hieronder in de cijfers kunt zien, worden ze steeds beter beluisterd. Ik help je een podcast maken.

Vertel je verhaal
Podcasts bieden een unieke manier om je als merk te profileren. Omdat luisteraars ze op hun eigen moment checken, gelden aloude radiowetten niet. Heb je een goed verhaal? Vertel het helemaal! Wil je in gesprek met je luisteraars? Je product persoonlijk introduceren? Ik kan helpen om die doelen te bereiken.

Productie
Graag help ik met het opzetten van een succesvolle podcast. Ik doe het alleen, of samen met een team van jonge mediamensen die van aanpakken weten. Wat we kunnen regelen?

  • Volledige productie en redactie
  • Technische logistiek
  • Strategische ondersteuning op het gebied van social media en pr
  • (ondersteuning bij) presentatie
  • Een mooie prijs: geen bullshit

Dus laten we snel een kopje koffie drinken

Maak een afspraak!


Officiële Ajax Podcast
De Officiële Ajax Podcast is een voorbeeld van hoe een audioproductie een merk kan versterken. We volgen de prestaties van het eerste team en bespreken achtergronden met medewerkers op uiteenlopende posities binnen de voetbalclub AFC Ajax. Tijdens het voetbalseizoen publiceren we elke maandag een nieuwe aflevering.

Persoonlijk
Ook al heb ik jaren bij traditionele radiomerken (NPO 3FM, Radio 1, Kink FM) gewerkt; ik ben ook behoorlijk podcastfanaat. Sinds de release van Serial, raakte ik verslaafd aan series als Bob, Start-Up en S Town. Ook mis ik als sportliefhebber geen aflevering van actuele podcasts als The Guardian Football Weekly, Live Slow Ride Fast en Susy Q&A.

Cijfers
Waarom is iedereen zo druk over podcasting? Hier wat cijfers:

  • 32% van de Amerikanen luistert maandelijks een podcast, dat zijn zo’n 90 miljoen mensen. In 2018 was dit nog 26% (Edison Research) * 58% van Nederlanders zijn bekend met het begrip podcasts, 6% luisterde afgelopen maand naar een podcast (NPO);
  • Vooral in jonge doelgroepen, groeit het podcastgebruik sterk. In de VS luisteren 40% van de 12-24-jarigen maandelijks een podcast. In de doelgroep 15-54 steeg die percentage ook naar 39%;
  • In Nederland is de bekendheid met podcasts in de doelgroep 13-34 jaar al 68%.

Daarom is podcast maken een goed idee